TBS Teachers Marylise Tanvet

MARYLISE TANVET-OLAX

Balletinstruktør

Marylise Tanvet-Olax er Contemporary Instruktør på Balletuddannelsen med HF siden 2018.

Marylise er opvokset i Paris og er uddannet som både klassisk og moderne danser i 1999 med en Master i Dans fra Conservatoire National Superieure de Danse de Paris i Frankrig.

Som professionel danser har hun arbejdet hos blandt andre Skånes Danseteater, Dansk Danseteater, Cullbergbaletten, samt arbejdet freelance som danser med koreografer som Ohad Naharin, Edhem Jesenkovic, Sara Gebran, Tim Feldman og Camilla Stage. Marylise var i 2004 nomineret som Årets Danser ved Reumert prisuddelingen.

I 2012 startede hun med at undervise og koreografere moderne dans. Fra 2012 til 2019 var hun leder af danselinjen på Gymnastikhøjskolen i Ollerup og Ollerup Dansekompagni. Hun har også undervist på Oure højskoles Danse Intensiv, og været fagreferent på Det Kongelige Teaters Balletskole i Odense. Marylise er en eftertragtet gæstelærer deriblandt hos Dansk Danseteater, Copenhagen Contemporary Dance School og Gaardbodans.

Marylise har modtaget Albert Gaultiers fonds kritikerpris (2006) og The Neel Resling Halpern Foundation legat (2011).

error: Content is protected !!