Gitte Lindstrøm

GITTE LINDSTRØM

Balletinstruktør

Gitte Lindstrøm er uddannet på Den Kongelige Teaters Balletskole, hvor hun startede som 7 årig. I 1992 blev hun ansat i kompagniet, udnævnt til solist i 1997 og solodanser i 1998.

Som solodanser har hun danset de fleste store partier så som Svanesøen, Tornerose, Onegin, Etudes, Don Quixote samt moderne koreografier af Peter Martins, John Neumeier og mange andre.

I 2002 gæstedansede hun hos New York City Ballet i forskelligt Balanchine repetoir og i 2005 gæstedansede hun i Onegin ved Den Kongelige Svenske Ballet.I de sidste år af dansekarrieren blev Gitte også ansat som underviser ved Det Kgl. Teaters Balletskole, og videreuddannede sig pædagogisk med kurser vedNational Ballet School of Canada og Pariser Operaens Balletskole.

Gitte har tidligere været tilknyttet Tivoli Balletskole og Tivoli Ballet Teater som vikar, men er nu fast lærer på vores Pre Professionelle Ballet Program.

Modtager af legater:Statoil-legatet 1993Edith Allerslev Mindelegat 1996Albert Gaubier legat 1999Hans Becks Mindelegat i 2000Udnævnt til Ridder af Dannebrog i 2006

error: Content is protected !!