JØRN RAVNHOLT

Præstationskonsulent

Jørn Ravnholt er præstationskonsulent og arbejder som underviser og foredragsholder. Hos Tivoli Balletskole er han fast tilknyttet Pre-Professional Programme, hvor han hver 3.-4. uge afholder gruppesessioner med eleverne omkring mentale strategier for professionelle dansere.

Han er konsulent for internationale atleter og udøvende kunstnere fra Danmark, Norge, Sverige, Finland, Island, England, Skotland, Tyskland, Polen, Østrig, Tjekkiet, Frankrig, Italien, Spanien, Portugal, Argentina, Columbia, Brasilien, Kina, USA og Canada. Han har mere end 25års erfaring med at arbejde med og forberede elite-atleter i verdensklasse til OL, verdens- og europamesterskaber.

Fem gange har han deltaget (1992, 1996, 1998, 2000, 2002) som konsulent med det danske olympiske hold ved sommer- og vinter-OL.

Jørn har bl.a. undervist på Syddansk Universitet og Statens Scenekunstskole. Desuden er han underviser og konsulent hos Den Kongelige Ballet, – Opera og Symphoni Orchestra.

Udover Tivoli Balletskole underviser han også på Det Kongelige Danske Akademi for Musik, samt De Rytmiske Musikkonservatorier i både, Odense, Århus og København, og DIS-Study Abroad i København.

Jørn har som mål, at få mennesker til at opnå større indsigt og gøre dem i stand til at bruge deres ressourcer fuldt ud.